سیستم های بو زدایی روغن (بی بو کردن)- قسمت دوم
نوشته شده توسط : نویسنده

ادامه مطلب

متراکم کردن ناخالصی های حذف شده

ناخالصی های فرار حذف شده از روغن در یک دستگاه اسکرابر با استفاده از تقطیر چرخشی و خنک شده متراکم می شوند. اسکرابر یا در بالای قسمت جداسازی قرار می گیرد یا به عنوان یک ظرف جداگانه ساخته می شود.

خنک کننده

در نهایت، خنک کردن روغن در دو مرحله انجام می شود: (1) در اکونومایزر تا دمای نهایی مشخص شده، و (2) در فرآیند فیلتراسیون پولیش قبل از انتقال به فرآیندهای بعدی، ذخیره سازی یا بسته بندی.

 

سنت در مقابل مدرنیته

در روش بوزدایی سنتی، حذف مواد فرار و سفید کردن گرما به طور همزمان انجام می شود. با این حال، این بدان معنی است که روغن برای مدت طولانی تری در دماهای بالاتر است و مواد فرار در طول فرآیند تصفیه وجود دارد. از طرف دیگر، مفهوم بوی‌زدایی، دو بخش از فرآیند بوی‌زدایی از هم جدا نگه داشته می‌شوند. این امر کنترل بسیار بهتری بر فرآیند و واکنش‌های جانبی کمتر را تضمین می‌کند.

حداقل بخار

بخار از پایین وارد می شود و بر خلاف جریان به سمت بالا جریان می یابد. همراه با بسته بندی، این تضمین می کند که بیشترین سطح ممکن روغن تحت شرایط کنترل شده و سازگار در معرض خلاء و بخار قرار می گیرد. این تضمین می‌کند که ناخالصی‌های فرار به سرعت و کارآمد حذف می‌شوند، تنها با استفاده از حداقل بخار - در نتیجه هزینه‌های انرژی کاهش می‌یابد.

انرژی کمتر

یک اکونومایزر مخصوص بازیافت حرارت ، روغن ورودی را با استفاده از گرمای روغنی که قبلاً بو داده شده است، گرم می کند. این تضمین می کند که انرژی کمتری برای گرم کردن روغن تا دمای بو زدایی مورد نیاز است.

حداکثر انعطاف پذیری

طراحی SoftColumn به شما امکان می دهد رنگ روغن را تنظیم کنید و همچنین زمان ماندگاری و/یا دما را در هر نقطه تغییر دهید. از آنجایی که بخش‌های جداسازی و نگهداری از هم جدا هستند، حتی می‌توان در هر بخش با دماهای متفاوتی کار کرد و بهترین کنترل ممکن را در فرآیند بوی‌زدایی برای شما فراهم می‌کند.

سایر مزایای انعطاف پذیری عبارتند از:

  • این سیستم می تواند طراحی شود تا در صورت نیاز بین پالایش شیمیایی و فیزیکی جابجا شود
  • کارخانه را می توان با ظرفیت کمتری بدون افزایش زمان ماند کار کرد.

جلوگیری از عوارض جانبی

استفاده از اصل stripping-first/retain-later عملکرد بوی‌زدایی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد، زیرا بخش نگهداری با روغن «تمیز» که قبلاً اسیدی شده است کار می‌کند، بنابراین از عوارض جانبی نامطلوب جلوگیری می‌کند. دمای پایین تر و زمان فرآیند، تشکیل اسیدهای چرب ترانس را بدون به خطر انداختن سایر پارامترهای کیفی به حداقل می رساند.

سیستم خودکار تمیزکننده، بی‌بو

ساختار منحصربفرد بسته بندی در ستون بوزدایی SoftColumn به این معنی است که خطر گرفتگی یا پلیمریزاسیون وجود ندارد. الگوی جریان حاصل و تلاطم بالایی که ایجاد می‌کند، همراه با توزیع بهینه روغن و طراحی کاملاً هوابند، به این معنی است که نصب خود تمیز شونده و عاری از بو است.

ادامه دارد... 





:: برچسب‌ها: بو زدایی روغن , بی بو کردن , سفید کردن روغن ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: